سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک

.::سلام::. :: به وبلاگ مهندسی مکانیک خوش آمدید:: ::امیدواریم که دقایق زیبایی را در این وبلاگ سپری کنید:: ::هرگونه نظر و پیشنهاد خود را از طریق قسمت " نظر بدهید" با ما در میان بگذارید:: ::نظر شما = امید بیشتر ما به آینده:: ::اطلاعات جدید خود را به ما اطلاع دهید تا در وبلاگ ثبت و درج گردد:: ::جهت دریافت چارت درسی مهندسی مکانیک در طراحی جامدات به بخش چارت درسی مراجعه کنید:: ::برای مشاهده ی عکس های مرتبط با وبلاگ،به بخش گالری تصاویر وبلاگ مراجعه کنید::

لوگوی ابتکاری و انحصاری وبلاگ

 

معرفی رشته مکانیک

چارت درسی

ارشد و دکتری

اخبار

نوآوری ها

کتاب های مورد نیاز

نرم افزارهای معروف

گالری تصاویر

مقاله

سوگند نامه مهندسی

معرفی مهندسی مکانیک:

"تاریخ مهندسی با مکانیک آغاز می شود"   

   

مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار دارد. همچنین این در رشته در ارتباط نزدیک با ماشینهایی است که کارهای متنوع بسیار و یا تبدیل انرژی‌های مختلف نظیر انرژی خورشید، انرژی هسته‌ای و انرژی شیمیایی را به انرژی حرکتی انجام می‌دهند. مهندسی مکانیک نقش بسزایی در بالا بردن امنیت زندگی، بهبود کیفیت کلی زندگی، و نیز ایجاد شور و نشاط اقتصادی ایفا می‌کند. مهندسی مکانیک در نقش زمینه‌ای برای سایر علوم فیزیکی می‌باشد. به جرئت می‌توان گفت که مهندسی مکانیک گسترده‌ترین رشته? مهندسی از نظر دامنه? فعالیت‌ها و کاربردها است....

برای مشاهده ی تمامی مطالب بر روی "ادامه مطلب" کلیک کنید.

مقاله ها:

در این بخش سعی شده مقاله های گوناگون از سایت ها و وبلاگ های مختلف در خصوص مهندسی مکانیک آورده شود.

"شما هم میتوانید مقاله های خود را در وبلاگ قرار دهید"

معرفی مهندسان مکانیک ایرانی برجسته در عصر حاضر:

در این قسمت با مهندسان و افتخار آفرینان مکانیک که در اقصی نقاط جهان برای کشور عزیزمان و علم مکانیک  افتخار آفرینی کردند آشنا می شوید.

واژگان و اصطلاحات مهندسی مکانیک :
 

F

E

D

C

B

A

L

K

J

I

H

G

R

Q

P

O

N

M

X

W

V

U

T

S

Z

Y

 

چارت درسی مهندسی مکانیک (طراحی جامدات) :

در این قسمت جدول دروس دوره کارشناسی رشته مهندسی مکانیک در گرایش طراحی جامدات و حرارت وسیالات برای استفاده دانشجویان عزیز آورده شده است. برای دیدن آن روی لینک های پایین کلیک کنید.

"مهندسی مکانیک - طراحی جامدات"

"مهندسی مکانیک - حرارت و سیالات"

  

گالری تصاویر :

"در حال ساخت میباشد"

  

مکانیک درفرهنگ و تمدن اسلامی :

دانش مکانیک نزد مسلمانان "علم الحیل" خوانده می شد.علم حیل،دانش یا شناخت ابزارهای شگرد سازی در اصطلاح پشتیبانی بود که بر اساس آن، معرف آشنایی با انواع وسایلی بود که هر یک کاری انجام می دادند....

اهداف وبلاگ:

هدف از وبلاگ مهندسی مکانیک آشنایی دانش آموزان رشته ریاضی برای انتخاب رشته ی مورد علاقه ی خود و همچنین آشنایی آنها با رشته مهندسی مکانیک به عنوان رشته ی دانشگاهی در آینده نه چندان دور خود.

هدف اصلی این وبلاگ معرفی هرچه بهتر مهندسی مکانیک برای دانشجویان این رشته است.در این وبلاگ سعی شده است هرآنچه یک دانشجوی مهندس مکانیک نیاز دارد آورده شود.

 "امیدوارم که نیاز شما را تا حدی برطرف کند"

 
.:: جملات زیبا از نویسندگان بزرگ و دانشمندان ::. هیچ چیز را نمی توان به کسی یاد داد اما می توان به او کمک کرد تا پاسخ ها را ازدرون خود بیابد::. با زمان قرار زندگی مسالمت آمیز گزاشته ام که نه او مرا دنبال کند و نه من از او فرار کنم سرانجام به هم خواهیم رسید ::. ایمان داشته باش که کوچکترین محبت ها از ضعیف ترین حافظه ها پاک نمی شود ::.هرگاه در زندگی به یک در بزرگ که یک قفل بزرگ هم دارد رسیدی نترس و ناامید نشو زیرا اگر قرار بود در،باز نشود جای آن یک دیوار می گذاشتند ::. مبارزه است که قدرت می آورد ::. بیشتر کسانی موفق شده اند که کمتر تعریف شنیده اند ::. وقتی همه با من هم عقیده می شوند تازه احساس میکنم که اشتباه کردم ::. کار کنید تا همه غصه ها و پریشانی های خود را فراموش کنید ::.وقتی انسان دوست واقعی دارد که خودش هم دوست واقعی باشد ::.